Известие

Collapse
No announcement yet.

За питащите се какво представлява това "чудо" Алфа 159 1.8 газ/бензин!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Май трябва да преместим темата в опелския форум,тук трудна работа
    Пробвам се и аз у скрития раздел ,ама нъц.
    Last edited by 546; d.m.y г., 21:48.

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      ...
      За температури под 105 гр реално температурата се регулира по конкретен алгоритъм, който освен текущата температура на мотора отчита и температурата на течността на изхода на радиатора.
      Така регулирането става с предсказване на състоянието, демек доста по-точно от класическия способ.
      Мен ми е интересно друго. Нямам опит със 159 с твоя двигател, за да имам наблюдение и за това ще ми е интересно да споделиш дали системата взима под внимание натоварването на ДВГ-то.
      Примерно при БМВ с този тип охлаждане, както си караш колата в лек режим на 112 градуса да кажем, в момента в който дадеш газ до край и вкараш ДВГ-то във високо натоварване, още преди да се е вдигнала температурата, системата веднага реагира проактивно и ти смъква температурата предварително.
      Ако може да дадеш мнение над активирането на термостата дали е на база само температури или влизат и други известни променливи.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • #93
        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        Мен ми е интересно друго. Нямам опит със 159 с твоя двигател, за да имам наблюдение и за това ще ми е интересно да споделиш дали системата взима под внимание натоварването на ДВГ-то.
        Примерно при БМВ с този тип охлаждане, както си караш колата в лек режим на 112 градуса да кажем, в момента в който дадеш газ до край и вкараш ДВГ-то във високо натоварване, още преди да се е вдигнала температурата, системата веднага реагира проактивно и ти смъква температурата предварително.
        Ако може да дадеш мнение над активирането на термостата дали е на база само температури или влизат и други известни променливи.
        Мога да го изследвам, разбира се, но това е описано в E-learn:

        "The thermostat N86 then regulates the temperture of the engine coolant depending on given parameters, managed by the engine management control unit M10 (engine speed, load conditions, gear engaged and outside temperature) and is controlled by a signal from pin 4 of connector B of M10."


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #94
          А опцията да използваш термостат без подгрев (от тия най-обикновенните дето си отварят на осемдесе-деветдесе градуса ) , в случай ,че проблема не е в самия термостат ,а в ECU - то, съществува ли?

          Снощи един колега ,отскоро горд собственик на втора употреба Опел Зефира 1.8 от тия метановите ,ми се оплака ,че за сефте ходил малко извънградско и колата толкова истинала,че прехвърлила на бензин,вероятно е със същия модел термостат като на твоята или пък са му набутали кола с избушен термостат.
          Човека кара много културно и внимателно,никога не натиска такситата и сигурно е бил и с нагласен на топличко климатроник ,ама тия коли обръщат по правило при 40 градуса.
          Last edited by 546; d.m.y г., 16:42.

          Comment


          • #95
            Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
            А опцията да използваш термостат без подгрев (от тия най-обикновенните дето си отварят на осемдесе-деветдесе градуса ) , в случай ,че проблема не е в самия термостат ,а в ECU - то, съществува ли?
            Би могло, ако се намери такъв термостат.

            Подозирам, че грешката, която ECU - то записва за термостата не се дължи на простото следене изправността на ел. веригата на нагревателя а е в резултат на косвена оценка работата на термостата.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #96
              100% може да се набие едно "патронче" от рено5, както при останалите алфи
              156 2.0TS

              Comment


              • #97
                Надявам се да не се стига дотам, но ако се окаже, че проблемът е в ECU - то, ще му направя еквивалентно външно управление.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                  100% може да се набие едно "патронче" от рено5, както при останалите алфи
                  Чак 100%
                  Що реши ,че тия от Сименс са на страната на шофьора.
                  На първо място Екологията .
                  На второ много е вероятно са помислили смяната на частите с нови и оргинални да става в точно определени сервизи.
                  На трето при продължителна употреба извън нормите и непосещаване на правилните сервизи също така вероятно е от Сименс да са взели мерки тая кола да отива за скраб.
                  Още повече ,че и технологиите за преработка на скраб вероятно пак са на Сименс.
                  Last edited by 546; d.m.y г., 17:11.

                  Comment


                  • #99
                    Kaкво става, Митак, що реши да продаваш 159ката?
                    Мисля че твоя обява видях във фейсбука...?
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • Аз ли?
                      alfa 159 1,8 mpi/lpg

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
                        Аз ли?
                        Да, 159 1.8 на газ с плевенски номера видях за 7000лв във фейсбук групите на Алфа-купува/продава, Димитър Забравихфамилията я е качил и помислих че си ти.
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • Да,моята е,не съм я пуснал,но един юнак питаше за 159-ка,та затова.Иначе се оглеждам за продажба,защото имам вече отчаяна нужда от автомат.В Плевен в пиковите часове стана нетърпимо и почва да ми писва,а карам почти само градско.Та ако някой търси читава газова 159-ка,може да я продам на тия пари
                          alfa 159 1,8 mpi/lpg

                          Comment


                          • И аз я разправям отдавна тая работа за автоматите.
                            Повече кола с ръчни скорости няма да си купя никога, писна ми, баси...
                            Айсина на 159ките е готин, не знам дали си карал или си се возил, ама сменя много мазно и неусетно.

                            Иначе е хубава твоята кола, браво. Качи я и тука ако искаш.
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • Постоянно е мръсна,трябва да взема да я измия вътре и вън,да почистя волана,че с тия монтьорски ръце си е тегаво,а все няма време.Колата е много хубава и я купих от първи собственик,с всички документи от магазина,та затова ще я пусна пъро тук и във клуба във фейса.Иначе съм карал Сааб 9-3 1,9 с тая кутия и даже сме правили стартове с моята.Наистина много добре сменя,само разхода не ми хареса при Сааба
                              alfa 159 1,8 mpi/lpg

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                                До момента имах само предположения, че термостатът не е наред, но днес вече съм сигурен.

                                Само при работа намясто температурата достига работната (съдено по стрелката). При всякакъв вид движение със скорост 50 - 80 км/ч. температурата пада до 60 гр. Това при околна температура 8 - 10 гр.

                                Има и записана грешка "electronic thermostat"

                                Предстои смяна. Ориентирал съм се към Behr Thermo-tronic TM 41 105.

                                PS:
                                Само не съм проверявал дали всичко това се случва при отсъствие на захранване на нагревателя му. В противен случай, може термостатът да е здрав, но причината да е в ECU - то.
                                Утре ще проверя и това.
                                Днес направих заключителното изследване и резултатите са:

                                1 - Нагревателят не е захранен под 82 гр. което изключва проблем в ECU - то.

                                2 - Грешката за термостата възниква само, когато нагревателят е под напрежение, което означава, че най-вероятно, той прекъсва, когато се натовари.

                                Заключение:

                                Термостатът е заседнал в леко отворено положение и нагревателят му е фирясал.

                                Предстои смяната му.
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:06.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X