If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Известие
Collapse
No announcement yet.
За питащите се какво представлява това "чудо" Алфа 159 1.8 газ/бензин!
...
За температури под 105 гр реално температурата се регулира по конкретен алгоритъм, който освен текущата температура на мотора отчита и температурата на течността на изхода на радиатора.
Така регулирането става с предсказване на състоянието, демек доста по-точно от класическия способ.
Мен ми е интересно друго. Нямам опит със 159 с твоя двигател, за да имам наблюдение и за това ще ми е интересно да споделиш дали системата взима под внимание натоварването на ДВГ-то.
Примерно при БМВ с този тип охлаждане, както си караш колата в лек режим на 112 градуса да кажем, в момента в който дадеш газ до край и вкараш ДВГ-то във високо натоварване, още преди да се е вдигнала температурата, системата веднага реагира проактивно и ти смъква температурата предварително.
Ако може да дадеш мнение над активирането на термостата дали е на база само температури или влизат и други известни променливи.
Мен ми е интересно друго. Нямам опит със 159 с твоя двигател, за да имам наблюдение и за това ще ми е интересно да споделиш дали системата взима под внимание натоварването на ДВГ-то.
Примерно при БМВ с този тип охлаждане, както си караш колата в лек режим на 112 градуса да кажем, в момента в който дадеш газ до край и вкараш ДВГ-то във високо натоварване, още преди да се е вдигнала температурата, системата веднага реагира проактивно и ти смъква температурата предварително.
Ако може да дадеш мнение над активирането на термостата дали е на база само температури или влизат и други известни променливи.
Мога да го изследвам, разбира се, но това е описано в E-learn:
"The thermostat N86 then regulates the temperture of the engine coolant depending on given parameters, managed by the engine management control unit M10 (engine speed, load conditions, gear engaged and outside temperature) and is controlled by a signal from pin 4 of connector B of M10."
А опцията да използваш термостат без подгрев (от тия най-обикновенните дето си отварят на осемдесе-деветдесе градуса ) , в случай ,че проблема не е в самия термостат ,а в ECU - то, съществува ли?
Снощи един колега ,отскоро горд собственик на втора употреба Опел Зефира 1.8 от тия метановите ,ми се оплака ,че за сефте ходил малко извънградско и колата толкова истинала,че прехвърлила на бензин,вероятно е със същия модел термостат като на твоята или пък са му набутали кола с избушен термостат.
Човека кара много културно и внимателно,никога не натиска такситата и сигурно е бил и с нагласен на топличко климатроник ,ама тия коли обръщат по правило при 40 градуса.
А опцията да използваш термостат без подгрев (от тия най-обикновенните дето си отварят на осемдесе-деветдесе градуса ) , в случай ,че проблема не е в самия термостат ,а в ECU - то, съществува ли?
Би могло, ако се намери такъв термостат.
Подозирам, че грешката, която ECU - то записва за термостата не се дължи на простото следене изправността на ел. веригата на нагревателя а е в резултат на косвена оценка работата на термостата.
100% може да се набие едно "патронче" от рено5, както при останалите алфи
Чак 100%
Що реши ,че тия от Сименс са на страната на шофьора.
На първо място Екологията .
На второ много е вероятно са помислили смяната на частите с нови и оргинални да става в точно определени сервизи.
На трето при продължителна употреба извън нормите и непосещаване на правилните сервизи също така вероятно е от Сименс да са взели мерки тая кола да отива за скраб.
Още повече ,че и технологиите за преработка на скраб вероятно пак са на Сименс.
Да, 159 1.8 на газ с плевенски номера видях за 7000лв във фейсбук групите на Алфа-купува/продава, Димитър Забравихфамилията я е качил и помислих че си ти.
Да,моята е,не съм я пуснал,но един юнак питаше за 159-ка,та затова.Иначе се оглеждам за продажба,защото имам вече отчаяна нужда от автомат.В Плевен в пиковите часове стана нетърпимо и почва да ми писва,а карам почти само градско.Та ако някой търси читава газова 159-ка,може да я продам на тия пари
И аз я разправям отдавна тая работа за автоматите.
Повече кола с ръчни скорости няма да си купя никога, писна ми, баси...
Айсина на 159ките е готин, не знам дали си карал или си се возил, ама сменя много мазно и неусетно.
Иначе е хубава твоята кола, браво. Качи я и тука ако искаш.
Постоянно е мръсна,трябва да взема да я измия вътре и вън,да почистя волана,че с тия монтьорски ръце си е тегаво,а все няма време.Колата е много хубава и я купих от първи собственик,с всички документи от магазина,та затова ще я пусна пъро тук и във клуба във фейса.Иначе съм карал Сааб 9-3 1,9 с тая кутия и даже сме правили стартове с моята.Наистина много добре сменя,само разхода не ми хареса при Сааба
До момента имах само предположения, че термостатът не е наред, но днес вече съм сигурен.
Само при работа намясто температурата достига работната (съдено по стрелката). При всякакъв вид движение със скорост 50 - 80 км/ч. температурата пада до 60 гр. Това при околна температура 8 - 10 гр.
Има и записана грешка "electronic thermostat"
Предстои смяна. Ориентирал съм се към Behr Thermo-tronic TM 41 105.
PS:
Само не съм проверявал дали всичко това се случва при отсъствие на захранване на нагревателя му. В противен случай, може термостатът да е здрав, но причината да е в ECU - то.
Утре ще проверя и това.
Днес направих заключителното изследване и резултатите са:
1 - Нагревателят не е захранен под 82 гр. което изключва проблем в ECU - то.
2 - Грешката за термостата възниква само, когато нагревателят е под напрежение, което означава, че най-вероятно, той прекъсва, когато се натовари.
Заключение:
Термостатът е заседнал в леко отворено положение и нагревателят му е фирясал.
Comment